Ya, Anda Memerlukan QR Code Untuk Kehadiran

Kadang-kadang Pengurus HR takut akan kegilaan untuk memeriksa pekerja secara menyeluruh, jadi proses manual kini automatik. Selalunya ada cara cepat dan mudah untuk mendaftar masuk ke mesyuarat atau acara dan mendaftar di satu atau lebih lokasi. Menggunakan kod QR untuk pengambilan kehadiran adalah cara yang sangat mudah untuk melancarkan salah satu masa paling kacau di syarikat. Sekiranya anda bertanggungjawab untuk memantau semua pejabat korporat anda, anda boleh membuat satu kod yang memudahkan proses pemantauan kehadiran. Track melakukan perkara itu dengan membenarkan anda memautkan kod anda ke spreadsheet Google yang mencatat setiap orang yang anda scan.

Bagaimana ia berfungsi?

Untuk menjimatkan masa, perisian pengambilan kehadiran akan menggabungkan fitur ke dalam perisiannya, seperti lencana yang dapat dicetak dengan mudah setelah pendaftaran. Sebagai contoh, jika anda menggunakan aplikasi di Android atau iOS sebagai sistem kehadiran mudah alih anda, anda boleh log masuk ke mana sahaja untuk mendaftar masuk. Dalam software HRM lanjutan, ia menggunakan pelayan kod QR dan mencadangkan agar syarikat dapat melakukan ini dengan memberikan barcode kepada pekerja pada telefon bimbit, tablet dan komputer mereka.

Sekiranya anda adalah orang yang mencatat kehadiran pekerja anda dalam senarai kehadiran mereka, anda akan mendapat akses ke data ini (kerana biasanya tidak ada masa yang dimasukkan dalam jadual) sebelum anda menyerahkannya kepada penyelia anda untuk mendapatkan persetujuan. Terdapat kemungkinan lain: masukkan jam anda sendiri dan tandakan waktu sehingga anda dapat memeriksa data pada bila-bila masa. Dengan perisian ini, anda boleh menghidupkan dan mematikan pekerja dengan mudah dan mudah, dan juga menjejaki lokasi GPS semasa mereka masuk dan keluar.

Pengurus juga boleh mengehadkan bilangan pekerja yang dapat menghidupkan dan mematikan aplikasi dan jangka masa yang mereka habiskan untuk aplikasi tersebut. Terdapat juga butang start-stop untuk mengesan permulaan dan akhir kerja, dan ada butang “start” dan “stop” untuk mengesan permulaan dan akhir kerja.

Bagaimana Saya Mendapatkan Software Pengurusan Kehadiran?

Kod QR untuk perisian pengurusan kehadiran juga begitu cekap kerana mereka bekerja dengan Software Pengurusan Sumber Manusia (HRMS) untuk mengesan kehadiran pekerja. Pastikan medan kod bar untuk setiap pekerja muncul di telefon dengan perisian.

Perisian ini juga tersedia HRMS terlebih dahulu, sehingga memungkinkan Anda mempercepat pengenalan pengurusan kehadiran wajib, yang mungkin meliputi seluruh daerah atau mungkin hanya wajib bagi syarikat tertentu. Objektif utama perisian adalah untuk mengurus kehadiran pekerja setiap hari sesuai dengan kehendak undang-undang syarikat, seperti kod wajib, peraturan dan keperluan lain.

Sistem pengurusan kehadiran adalah alat inovatif untuk mengekalkan dan mengurus kehadiran pekerja dan kakitangan. Software HRM sangat sesuai untuk syarikat di mana pekerja perlu melakukan pergeseran, waktu mula dan akhir. Di beberapa negara, anda boleh mengimport kod sistem pengurusan kehadiran anda dalam bentuk kod QR.

Ya, Anda Memerlukan QR Code Untuk Kehadiran

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *